Over mezelf
Ik ben Gerdien Weezepoel, getrouwd en moeder van drie pubers. Sinds 2011 ben ik gewichtsconsulent en vanaf 2013 begonnen in mijn gezellige praktijkruimte in Wolphaartsdijk waar ik mijn clienten ontvang. Maar ik ben ook vaak op pad omdat ik bij bedrijven ondersteuning bied aan het vitaliteitsbeleid.

Koolhydraat beperkt eten

Het is een echte hype! Koolhydraatbeperkt, koolhydraatarm en zelf het Ketogeen dieet, waarbij zo min mogelijk koolhydraten gegeten wordt. Een lezing waarbij je na afloop alles weet over wat koolhydraten eigenlijk zijn en hoe je een Koolhydraat beperkt voedingspatroon het beste kunt toepassen in je eetgewoonten.

Wat zijn koolhydraten precies

Wat gebeurt er eigenlijk in je lichaam met koolhydraten

Hoeveel koolhydraten heb ik nodig

Welke koolhydraten zijn goed en welke kan ik beter laten staan

Hoe maak ik verstandige keuzes

Een lezing van ongeveer 2 uur met een pauze van een kwartier

Ook een verkorte versie mogelijk

Mogelijkheid tot lekkere Koolhydraatarme hapjes tussendoor

Voeding van belang tijdens de overgang

De overgang is een periode in het leven van een vrouw die vaak gepaard gaat met allerlei klachten. Dit is het gevolg van hormonen die in disbalans zijn. Ik heb tijdens cursussen over de overgang geleerd dat een gezonde voeding, specifiek toegespitst op deze hormonale verandering, kunnen helpen klachten verminderen.

Wat gebeurt er met je lichaam tijdens de overgang

Welke klachten kun je krijgen of hebben

Wat zijn de gevolgen van deze klachten

Welke voeding vermindert deze klachten

Hoe voorkom je gewichtstoename

Wat kun je meer doen om deze periode makkelijker door te komen

Een lezing van ongeveer 2 uur met een pauze van een kwartier

Mogelijkheid tot hapjes met voedingsstoffen specificiek voor doelgroep

m

Gezonde leefstijl voor ouderen

De grootste groep van mensen met overgewicht in Nederland zijn niet de jongeren maar mensen tussen 55 – 75 jaar. Het overgewicht is veroorzaker van veel gezondheidsproblemen bij ouderen. Een lezing over hoe ouderen door gezond te eten zelf een bijdrage kunnen leveren om zo lang mogelijk fit en gezond te blijven.

Voedingsproblematiek bij ouderen

Gezondheidsproblematiek bij ouderen

Aandacht voor Hart- en vaatklachten, osteoporose en diabetes type II

Wat te eten om risico’s tot klachten te verminderen

Het belang van bewegen bij ouderen

Een lezing van ongeveerd 2 uur met een pauze van 1 kwartier

Mogelijkheid tot hapjes, geschikt voor de doelgroep

Duurzaam en gezond eten

Door duurzaam eten draag je je steentje bij aan een betere wereld, ben je milieuvriendelijker bezig en vergroot je je “groene voetstap”. Duurzaam eten is meer respect voor milieu, mens en dier. Maar hoe doe je dat? Hoe kan je dit het beste toepassen in je eetpatroon?

Seizoensgebonden eten

Wat voor impact heeft voeding op het milieu

Minder vlees eten, maar hoe dan?

Is biologisch eten echt gezonder of beter?

PuurGezond en lekker eten

Mogelijkheid tot seizoensgebonden vegetarische hapjes

Lezing van 1,5 uur

Hoe eet ik PuurGezond?

Een lezing over de methode PuurGezond waarmee ik werk. In deze lezing vertel ik wat ik tijdens een traject aan mijn clienten probeer uit te leggen en waar deze methode op gebaseerd is.

Wetenschappelijke onderbouwing

Uitleg van de PuurGezond piramide

Richtlijnen en de 10 basisprincipes

De aanbevolen hoeveelheden

Tips & Tricks voor een PuurGezonde leefstijl

Mogelijkheid tot uitbreiding PuurGezonde hapjes

Lezing van 1,5 uur

o